Online marketing

uitbesteden

Jij hebt een bedrijf, maar wil geen online marketeer aannemen. Of je hebt al wel een goede (online) marketeer, maar die kan alles (nog) niet zelf. Ik help je op weg met een ijzersterke online marketing strategie en voer deze desgewenst ook uit. 

De mogelijkheden om je online marketing uit te besteden

Of je nu als starter, ZZP’er, MKB’er of corporate bedrijf je online marketing wil uitbesteden: we helpen je graag!  Er zijn verschillende mogelijkheden per doelgroep.

 

Online marketing voor starters/ ZZP’ers

Starters en kleine bedrijven help ik graag zelf met Marketing strategie, SEO en website optimalisatie/ CRO. Desgewenst maak ik ook een contentplan voor je, doe ik je emailmarketing en zet ik Google Ads op.

 

Online marketing voor MKB/ Corporate

MKB´ers en grotere bedrijven kunnen ook via Vindmewel.nl hun online marketing uitbesteden, maar dan doen we dat via Online Tribe. Online Tribe is een ondernemerscoöperatie en kan je zien als samenwerkingsverband van freelancers. Op het moment bestaat de tribe uit negen Online Marketingprofessionals, allemaal met hun eigen specialiteit. Voordeel hiervan is dat we een veel breder aanbod kunnen bieden én dat je altijd een aanspreekpunt hebt, ook in het geval van vakantie.

 

Het belang van een ijzersterke online marketing strategie

Een online marketing strategie is een plan waarin staat omschreven met welke online marketingactiviteiten de gestelde online marketing doelen worden behaald. Zonder ijzersterkte online marketingstrategie kan je heel veel geld verliezen. Als jij je doelgroep niet helder hebt of deze op een totaal verkeerde manier aanspreekt is de kans groot dat je met je website nauwelijks iets verkoopt. Zonde! Daarom begint het uitbesteden van je online marketing bij het opstellen van zo’n plan. 

 

Dit vind je onder andere in het Strategisch (online) Marketingplan

Wil jij een strategisch (online) marketingplan, dan beginnen we met een (online) kickoff. In een uur tijd stel ik een heleboel vragen om je product/ dienst, doelgroep en concurrenten helder te krijgen. Vervolgens werk ik alle informatie uit in een document waar je jaren mee vooruit kan.

 

1. Doelgroep

Heb je helder wie je doelgroep is? ‘Iedereen’ is geen goed antwoord: als je praat tegen iedereen, praat je eigenlijk tegen niemand. Keuzes, keuzes, keuzes!

2. Concurrentie analyse

Wie zijn je belangrijkste concurrenten? Wat doe jij beter dan hen? En wat doen zij beter dan jij? Dit werk ik uit in een concurrentie analyse. Hierbij check ik zelf nog de online data.

3. SWOT

Door het opstellen van een SWOT, zien we duidelijk waar kansen liggen en met welke bedreigingen we rekening moeten houden. Op basis hiervan stellen we de doelen eventueel bij.

4. Customer Journey

Welk “probleem” kan jouw product oplossen? Waarom heeft een klant jou nodig? We bekijken elke fase van de customer journey volgens het See – Think – Do – Care model van Google.

5. Plan per kanaal

In de volgende stap bepalen we de kanalen die we in gaan zetten om jouw online marketing doelen te behalen. Hier wordt duidelijk wat we concreet gaan doen per kanaal.

6. Planning

Voila, je strategisch marketingplan is klaar! We maken een SMART planning en gaan zo snel mogelijk aan de slag om alle doelen te behalen!

Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen?

neem contact op!

Je mag me natuurlijk ook bellen, maar wanneer je onderstaand formulier invult kom ik zo snel mogelijk bij je terug met een reactie.